Etusivu

It-tuki ja asiakaspalvelu — Niki Erkkilän arjessa mukana

Kuka: Niki Erkkilä

Tehtävä: Systems Specialist CloudNow Oy

Systems Specialist Niki Erkkilä

Vuoden 2019 alussa CloudNow:lla Systems Specialistina aloittanut Niki Erkkilä työskentelee Cloud Caren asiakkuuksissa lähi- ja etätukena. Erkkilä on aina ollut kiinnostunut it:stä, ja alan töiden parissa hän mieltyi nopeasti asiakaspalveluun sekä hakeutui siihen suuntautuviin töihin.

–Huomasin, että asiakaspalvelu on minulle ominaista, se tulee luonnostaan muun työn lomassa kuten uusien asioiden oppiminenkin. Kommunikointi ihmisen kanssa on aina mukavaa, ja tiedostin että voin saada ihmiset paremmalle tuulelle niin, että ihan huomaamatta alkuperäinen ongelma onkin jo korjattu. On hienoa, kun voi auttaa, siksi tykkään olla asiakaspalvelutyössä. Ja on aina kiva kuulla, kun tulee kiitosta tai positiivista palautetta, Erkkilä kuvaa.

It-tuessa tavoitteena on ongelman hyvä ja nopea ratkeaminen

Järjestelmäasiantuntijan työnkuva on laaja: työpäiviin kuuluu niin asiakkaiden neuvontaa, ohjelmien toiminnan varmistamista kuin palvelimien tarkistamistakin. Työarjessa on tärkeää, että palvelut toimivat jatkuvasti ja työskentely onnistuu ilman keskeytyksiä.

–Haluamme varmistaa, että asiakkaan työ ei keskeydy ja pyrimme ehkäisemään ongelmia jo ennalta, mikäli mahdollista. Jos ongelmia on, tähtäämme aina siihen, että ongelma ratkeaa ensimmäisen puhelun myötä, Erkkilä kuvaa.

It-ympäristön toiminnan varmistamiseksi täytyy tehdä paljon ennaltaehkäisevää työtä. Hyvin mietitty it-ympäristö tehostaa myös työskentelyä ja vähentää ylimääräisiä töitä.

–Teemme yllättävänkin paljon oma-aloitteista pohdintaa asiakkaiden it-ympäristöjen kehittämisestä. Jos edes mietimme, että johonkin voisi olla parempaa vaihtoehtoa, saatamme etsiä ratkaisun jo ennalta, ja ehdottaa sen asiakkaalle. Mietimme kuitenkin aina asiakkaan resursseja myös siinä mitä kannattaa tarjota. Suhteutamme tarpeen, työn ja tarvittavat resurssit, Erkkilä kertoo.

CloudNow:ssa panostetaan jo rekrytointivaiheessa työntekijöiden asiakaspalvelualttiuuteen.

–Asiakastyytyväisyys on meille oikeasti tärkeää. Olen itsekin panostanut siihen paljon ja saanut asiakastyytyväisyyslukemaksi 4.9/5. Asiakkaatkin pitävät siitä, että saavat laadukasta ja nopeaa palvelua, ja näinhän sen pitääkin olla. Uskon, että teen oikeanlaista työtä, enkä vaihtaisi tästä mihinkään, Erkkilä päättää.

CloudNow:n CloudCare-palvelulla varmistetaan, että organisaation arkiset työvälineet toimivat moitteetta joka päivä. Vinkkejä organisaation tietoturvan parantamiseen voit lukea blogistamme täältä.

Kiinnostaako turvallinen ja toimiva it-ympäristö? Voit myös maksuttomasti varata ajan konsultointiin tai kartoitukseen. Ota yhteyttä.

Muut blogipostaukset >
Ota yhteyttä
Microsoft Partner Gold
CloudNow IT Oy - Yhteystiedot, Y-tunnus ja asiakirjat - Kauppalehden Yrityshaku Luotettava Kumppaniyritys