Etusivu

KTK ry ulkoisti it-ylläpidon CloudNow:lle

Hyvin toimivat työvälineet auttavat keskittymään olennaiseen

KTK Tekniikan Asiantuntijat ry on valtakunnallinen tekniikan asiantuntijoiden ja esimiesten ammatti- ja edunvalvontajärjestö. Yhdistyksen toimistolla käsitellään jäsen- ja edunvalvonta-asioita, jotka koskettavat tuhansia ammattilaisia ympäri Suomen. Tehtäviä hoidetaan tiiviillä tiimillä, joten hyvin toimivat työvälineet ovat toiminnan edellytys. KTK haki oikeaa it-ulkoistuskumppania ja valitsi CloudNow:n vastaamaan it-laitteiden ja ohjelmistojen ylläpidosta.

KTK luopui omasta sisäisestä it-ylläpidon resurssista ja päätti tarkastella mahdollisuutta ostaa it-ylläpito palveluna. Aluksi mietitytti, että löydettäisiinkö oikeasti toimiva ja kustannustehokas kumppani. Valintaprosessin aikana ja valinnan jälkeen käytännön yhteistyössä CloudNow on kuitenkin onnistunut vakuuttamaan KTK:n ulkoistuspäätöksen oikeellisuudesta.

–Olemme oman alamme asiantuntijoita, mutta esimerkiksi pysytteleminen kärryillä tietotekniikan ja ohjelmistojen kehityksestä ei ole meidän ydinosaamistamme. CloudNow on kumppani, jolta löytyy ajanmukainen tietotaito, eikä meidän itse tarvitse seurata alaa saadaksemme toimivimmat ratkaisut käyttöömme arkipäivän työvälineiksi, kertoo KTK:n Jari Järvi.

it-ylläpito

Kustannukset alas, laatu ylös

Arkipäivän toimistotyön perusedellytys ovat toimivat laitteet ja ohjelmistot. Pienetkin viat tai katkokset voivat aiheuttaa merkittävää haittaa arkipäivän työssä. Siksi hinnan lisäksi it-palvelun laatu, erityisesti vasteaika tukipyyntöihin, oli tärkeä kriteeri KTK:lle.

–Paitsi edullisempi kuin oma sisäinen henkilöresurssi, ovat CloudNow:n asiantuntijat asiakaspalvelun ammattilaisia. He osaavat vastata selkokielellä kysymyksiimme - ja vastaus tulee muuten aina nopeasti - ja myös aktiivisesti kertoa, mitä voisimme parantaa ja tehostaa it-ympäristössämme. On mukava työskennellä heidän kanssaan, kun vastaus tulee aina ajallaan ja asiantuntijat ovat mukavia ihmisiä, jotka oma-aloitteisesti kysyvät, onko ongelmia, joita pitää ratkoa, Järvi sanoo.

Luottamus kumppaniin onkin syntynyt käytännön tekojen kautta.

Ei vain tekniikkaa, vaan myös ihmisiä ja asiakaspalvelua

–Tuntuu, että meistä välitetään oikeasti ja että olemme tärkeä asiakas. CloudNow on myös esimerkiksi oma-aloitteisesti tuonut esiin ohjelmistolisenssiemme järkevöittämistä ja parhaillaan teemme töitä tietoturvan tason nostamiseksi, Järvi kertoo.

Voisiko CloudNow:ta suositella eteenpäin?

–Näin olemme jo tehneetkin, eli mielellämme suosittelemme heitä myös muille, Järvi sanoo.

Muut blogipostaukset >
Ota yhteyttä
Microsoft Partner Gold
CloudNow IT Oy - Yhteystiedot, Y-tunnus ja asiakirjat - Kauppalehden Yrityshaku Luotettava Kumppaniyritys